POP-UPS
choral-gd39e54914_640.png
Illustration: Pixabay

Morgensang på Rådhuset

- Dannelse gennem fællesskab, sang og filosofisk samtale

Fællesskaber: Hvordan opstår fællesskab? Hvordan viser fællesskab sig? Hvordan mærker vi fællesskab? Hvordan styrkes fællesskabet i klassen, i samfundet, i verden?

Med udgangspunkt i en filosofisk samtale med eleverne ude i klasserne indkredses, hvad fællesskab er. Klassen kan få besøg af en lokal præst, der sammen med en af klassens lærere faciliterer denne samtale.

Den 11. oktober mødes alle tilmeldte klasser i Rådhussalen, fordi vi skal synge! Synge sammen!

Korleder for Det Danske Pigekor Pia Boysen varmer stemmerne op og leder os godt gennem fællessang og kanons. Hver klasse får en lille håndfuld efterårssange forud for dagen, så sangene er kendt og øvet hjemme på skolen med musiklæreren.

Desuden medbringer eleverne deres egne udklippede blade i efterårsfarver, som de har lavet hjemme i klassen og skrevet på, hvad deres eget bud på ”fællesskab” er. Det er meningen, at alle de medbragte blade skal pynte på de nøgne træstammer, der står til formålet i Rådhussalen. På gensyn til fællessang i Rådhussalen

Arrangementet er ét i rækken af samarbejder mellem Gentofte Kommune, Gentofte Kommunelærerforening og Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte, hvor Dannelse er i fokus.

Målgruppe: 5. klasse

Tid: 11. oktober kl. 9.30

Sted: Rådhussalen, Gentofte Rådhus

Kasper Morville_edited.jpg

Auschwitz som symbol på ondskab

Kasper Morville, sognepræst Vangede Kirke, holder foredrag i anledning af den internationale Holocaust mindedag.

Målgruppe: 8.- 9. klasse
Tid: 26. januar kl. 9.30-11.30 og 12-14